Директор фіндепартаменту міськради повідомив про бюджетні прогнози до кінця року

2017-11-01, 15:47
  0     0

1 листопада під час засідання виконкому директором департаменту бюджетів та фінансів Сергієм Гаращуком був представлений звіт про виконання міського бюджету за січень-вересень поточного року.


«Станом на 1 жовтня маємо 904,5 мільйони власних надходжень до загального фонду міського бюджету. Доходна частина виконана на 93%, обсяг недоотриманого ресурсу становить 67,5 мільйони. Два фактори, які суттєво вплинули на такий стан надходжень: недонадходження плати за землю на 53,5 мільйони і 15,5 мільйони – акцизний податок з роздрібної реалізації пального. Але ситуація по акцизу виправляється, бо змінений механізм зарахування акцизного податку по пальному: по тютюну і алкоголю 5% від роздрібної реалізації зберігається, а по пальному – 13,44% через державний бюджет від обсягу ввезеного і реалізованого на території України пального перераховується до бюджетів органів місцевого самоврядування. Разом з тим, всі зобов’язання розпорядників коштів, всі потреби профінансовані в повному обсязі і будь-якої простроченої заборгованості за 9 місяців в бюджеті не було», - повідомив Сергій Гаращук.

Також він відзначив, що в четвертому кварталі ситуація буде більш складною, через те, що коштів на проекти бюджету розвитку не вистачить.

«Ми прогнозуємо надходження, які дозволять забезпечити фінансування всіх захищених статей витрат і, можливо, утримання поточного характеру. Але щодо витрат розвитку – дійсно є проблема, бо реальних ресурсів, наразі, не вбачається. Непрофінансоване в цьому році кредиторською заборгованістю перейде на наступний», - розповів директор фіндепартаменту.

За повідомленням  Житомир.info з посиланням на Сергія Гаращука, прокоментована ситуація з виконанням бюджету.

«В цілому можна сказати, що по прогнозам, які ми складали при плануванні бюджету, виконання бюджету йде в стабільному режимі. Так, є відхилення по акцизу, але це суттєво на результат не впливає. В цілому невиконання за 9 місяців – 67,5 мільйони, тобто 93% доходів ми отримали – 904,5 млн грн. але це є не результатом ненадходжень до бюджету, це результат взяття додаткових зобов’язань міською владою для фінансування певних витрат. З липня місяця на кожну сесію виносилися питання додаткового виділення коштів: 155 мільйонів, 11 мільйонів, 66 мільйонів. А бюджет має бути збалансованим, і коли ми навантажуємо видаткову частину, то, відповідно, маємо забезпечити його доходами, а при формування бюджету ми всі доходи розподілили збалансовано», - надав пояснення Сергій Гаращук.

Він відмітив, що додаткові надходження міський бюджет міг би отримувати від податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) та орендної плати.

«Ми розуміємо, що багато (робочих місць) «в тіні», але яким чином виводити з цієї тіні, якщо сьогодні податкову в місті фактично перевели в сервісну службу і вона не є адмініструючим органом, адмініструє платежі сьогодні тільки обласне управління ДФС. І насправді ПДФО взагалі не адмініструється, по ньому взагалі не подаються декларації і все інше. Є потенціал у міста Житомира по платі за землю – можна вдвічі збільшити надходження за рахунок тих, хто використовує землю без оформлення взагалі. Це стабільні надходження з року в рік: податок, плата за оренду землі, юридичні і фізичні особи. Земельний кодекс говорить: використання землі в Україні є платним, крапка. Всі користувачі мусять платити, і Міноборони також. У нас лише втрати від (несплачених коштів) земель Міноборони біля 25 мільйонів. Внаслідок такої ситуації за 9 місяців міський бюджет недоотримав 53 млн грн. Є питання й по нерухомості: планові надходження плати за оренду – «мінус» 686 тис. грн. Планували 11 млн 143 тис. грн, отримали 10 млн 456 тис. грн. І питання як сьогодні наповнити державний реєстр базою платників, бо юридичні особи подають відомості, а фізичні особи не бажають цього робити», - відзначив директор фіндепартаменту.

Прогноз до кінця року також не втішний і коштів бюджету розвитку не вистачить, для того, щоб розрахуватися за виконані роботи.

«Ми бачимо, що надійде ресурс, достатній для виплати заробітної плати, розрахунків за електроенергію, продукти харчування, медикаменти. Тобто, в цілому загальний фонд бюджету можна забезпечити, ми бачимо цей ресурс. Для того, щоб фінансувати витрати бюджету розвитку до кінця року, треба додаткові надходження шукати. Будуть об’єкти, які не отримають фінансування. Зараз обсяг бюджету розвитку приблизно 550 мільйонів, а на стадії формування він був трохи більше 300 мільйонів. Міська рада прийняла рішення не зважаючи на наше зауваження про відсутність реального ресурсу забезпечити виконання», - наголосив Сергій Гаращук.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Коментарів 0