Директор КП "Житомиртеплокомуненерго" розповів про опалювальний сезон 2020-2021року

2021-04-27, 09:59
  0     0


Завершено опалювальний сезон 2020-2021 року. Час підбивати підсумки. Тема тарифів за тепло взимку конкурувала з новинами про пандемію. Але важким сезон був не лише для споживачів. Про те, з якими викликами стикнулись тепловики, розповів директор КП «Житомиртеплокомуненерго» Дмитро Рогожин.

Які особливості опалювального сезону 2020-2021 років?

Ми починали сезон, коли у нас 2 місяці були заарештовані рахунки. Це вперше в історії підприємства. Не було можливості ні матеріали закупити, ні виплатити зарплату. Тільки завдяки нашим постачальникам та підрядникам, які пішли нам на зустріч, сезон розпочався вчасно, але зарплати почали виплачувати тільки у грудні. Це було морально важко. Такого важкого сезону ще не було. З іншого боку, за рівнем підготовки підприємства він був технічно найкращим, щодо кадрів, готовності обладнання, а от нестабільність була страшна. Це і невизначеність із вартістю газу, протести з приводу цінової політики в країні, підписання меморандуму на рівні асоціації мерів міст, теплоенерго, мінрегіону і сподіваннями на те, що зобов’язання, під якими було поставлено підпис, будуть виконані. За сезон не було серйозних аварійних поривів, окрім одного на магістралі Князів Острозьких, і то він був своєчасно ліквідований без наслідків для споживачів та житлового масиву.

У зв’язку з карантинними обмеженнями були постійні зміни режиму роботи шкіл і садочків, це змінювало навантаження та вносило корективи в роботу котелень, але ми без проблем працювали з соціальною сферою.

Ковід вплинув і на початок сезону. У жовтні-листопаді був спалах захворюваності. У нас багато людей хворіло. Нам довелось активно реагувати, проводити тести, робити підмінний фонд по спеціалістах, щоб робота не зупинялась. Все підприємство фактично перехворіло, але продовжували працювати.

Сезон був завершений планово. Максимально використані всі можливі дні, тому що весна холодна. Орієнтовно до 1 травня продовжуємо подавати тепло та гарячу воду на ЦМЛ 1, ЦМЛ 2, перинатальний центр, пологовий будинок.

Як підвищення ціни на газ вплинуло на роботу підприємства?

Зміна ціни та те, що не були ухвалені перехідні положення Закону «Про теплопостачання», призвело до потенційних 90 млн збитків за рік вже до кінця першого кварталу. Гарантом погашення цих збитків є держава. Це і старі борги через те, що нам не повернули різницю в тарифах, які були до 2016 року, і тепер маємо нові борги. 32 млнгрн не відшкодовано до 1 січня 2016 року, 23 млн грн борг за структурою тарифу, 56-60 млн грн в залежності від перерахунку, це борг тільки по різниці ціни на газ за завершений сезон.

Зараз чекаємо законодавчі зміни, які мають ухвалити до 1 травня. Сподіваємось, що до 1 жовтня, це граничний термін до початку опалювального сезону, держава піде нам на зустріч. Без активних дій Кабінету Міністрів ми далі рухатись не зможемо.

Минулого року проводилось багато ремонтних робіт. Як вони вплинули на якість опалювального сезону?

Дуже добре. Через те, що було зроблено 15 магістральних трас, за проєктом ЄБРР (Європейський банк реконструкції та розвитку) та загалом за 3 роки роботи з ЄБРР та СЕКО нам вдалось майже у 2 рази зменшити норму втрат по мережах загалом.

Цього року теж плануємо багато робіт. Завершимо решту 14 магістральних мереж за проєктом ЄБРР. За інвестиційною програмою відремонтуємо трасу Шевченко-Пушкінська своїми силами. І, таким чином, дуже добре стабілізуємо тепломережу міста. Також власними силами відремонтуємо стару трасу на Князів Острозьких.

Плюс великий обсяг щорічних робіт з підготовки до опалювального сезону: зробити гідравліку, перевірити автоматику, провести атестацію обладнання, яка має проходити раз на 3 роки, зробити капітальні ремонти котлів. Усунути всі пориви. На жаль, коли були перепади температури – вдень тепло, вночі холодно, ми зупинялись, щоб не перегрівати будинки вдень та не виставляти зайві кошти споживачу. Але ці різкі температурні перепади до 20 градусів на добу, призвели до того, що стались гідравлічні пориви, які потрібно ліквідувати.

Чи багато було скарг від споживачів на якість послуг?

Скарги на ціни за тепло затьмарили все. Люди не скаржились на якість, хіба що окремі квартири чи будинки, де велика кількість помешкань з автономним опаленням, там своя специфіка. Глобальних скарг не було.

На скільки загалом зросли тарифи під час цього опалювального сезону?

Наша складова збільшилась лише на 2 %. Це збільшення мінімальної зарплати, затрати, амортизація, тощо. Решта 27% подорожчання тарифу - виключно енергоносії. Був дуже сильний як ніколи стрибок. З 1 січня одночасно мало того, що ціна на газ зросла, було підвищено ціну на транспортування газу, транспортування електроенергії та ціну електроенергії. Відповідно всі ці чинники різко підвищили тариф на тепло. Це вдарило по гаманцях споживачів і значно вплинуло на оплату за послугу. Такий низький рівень оплати ми спостерігаємо вперше за всю історію підприємства. При загальнорічній 95-96%, найнижче падіння було 82% в січні 2 роки тому. Тоді був різкий стрибок ціни на газ. Цього року оплата впала до 57% в січні та до 64% в лютому, що вплинуло на можливість виплачувати зарплату працівникам, закуповувати матеріали.

Будівництво електростанції, яке зараз ведеться в районі проспекту Миру, вплине на тарифи на тепло в майбутньому?

Наші тарифи одні з найдешевших в Україні. Минулого року вони були найменші в Україні. Ми прагнемо до рівня середньоєвропейського тарифу – 30 євро (близько 900 грн), у нас зараз виходить 50 євро. Наявність ТЕЦ стабілізує тарифи у місті. Тому що ТЕЦ генеруватиме електроенергію, яку ми будемо використовувати на власні потреби, і тепло як побічний продукт. Це перша ТЕЦ, для того щоб загалом змінити тарифи для споживачів міста потрібно побудувати ще не одну електростанцію. Стосовно решти необхідних місту ТЕЦ у нас є вже проєкти та попередні домовленості.

Джерело: КП "Житомиртеплокомуненерго"



Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Коментарів 0